Mer från mig

torsdag 24 februari 2011

Kort 15

Efter en nästan sömnlös natt så har jag skapat ytterligare ett kort, det gäller att skapa när andan faller på :)
After an almost sleepless night, I created another card, the creation when the mood takes you :)

Detta kort är ett kort jag påbörjat genom att välja stämpel och målade den men sedan inte komma längre, den skulle varit klar för en månad sedan. Kortet är till en av mina tvillingdöttrar som fyllde 18 år i januari
(pga sjukdoms-följetong som jag inte tänker gå in på här på bloggen så vet hon varför det tagit tid)
This card is a card I started by choosing the stamp and painted it but then not go any futher, it would have been ready a month ago. The card is one of my twin daughters, who turned 18 in January
(due to illness serial which I will not go into here on the blog so she knows why it took some time)

Jag har målat stämpeln efter hur jag ser henne, den påminner lite om henne!
Grattis igen Alexandra! Se sista bilden ;)
I have painted the stamp on how I see her, it reminds me of here!
Congratulations again Alex! See last picture ;)


 

Papper: Vinröd kartong, övriga papper ingår i en försändelse från Creative Club
Stämpel: Den underbara stämpeln med namnet Devilish Donna är en Kenny K, gummistämpeln finns att köpa hos Whimsey Stamps, den finns också som digistamp här
På insidans högra sida är en clearstamp som kommer från samlingen My Paper World - Floral Embellishments
Jag har färglagt med Distress Ink. och stämplat med svart Memories Dye Ink
Text: Utskrivet på datorn
Utsmyckningar: Band och rhinestenar kommer från Creative Club. Rosorna från Reprint.
Stämpeln på baksidan är nått jag gjort i Word. Stämpeln i den är en freebie från någonstanns.
Paper: bordeaux cardstock, other paper is a part of a consingment from the Creative Club.
Stamp: The wonderful stamp with the name Devilish Donna is a Kenny K, rubberstamp is available from Whimsey Stamps, it is also available as digi stamp.
On the inside right side is a clearstamp that comes from the collection My Paper World - Floral Embellishments
I have colored with Distress Ink. and stamped with black Memories Dye Ink.
Text: From my PC
Embellishments: Ribbon and rhinestones is from Creative Club.
The stamp on the back is somethng I made in Word. The stamp in it is a freebie from somewhere.




Du kan se likheten väl? Den till höger är min dotter Alexandra  ;)
You can see the similarity right? On the right is my daughter Alex
(look-a-like)

Med kortet tänker jag samtidigt delta i utmaningar:
With the card I will also take part in challenges:

Kenny K challenge #33. "Inspireras av bokstaven R" Nr 44
Stamp Somthing "funky" Nr 175
Stamp R Us "for the girls" Nr 83
Card Makin Mamas "Happy Birthday" Nr 131
Totally Papercraft "Do it with digi's" Nr 315
KB Cute Monday "Use Glitter!" Nr 24
Bunny Zoe's Craft "Spring... Flowers everywhere!!!" Nr 285
DSYU Challange Blog "Anything goes" Nr 262

xoxo


Läs kommentarer om mitt kort på min gamla blogg
Read comments about my card at my old blog
http://mullesnuttan.blogg.se/2011/february/kort-15.html

Inga kommentarer: